Ettevõtlusega alustamise koolitus koos äriplaani, digiturundusplaani ning kodulehe ja e-poe loomisega

Lühitutvustus

Koolituse lõpuks on õppija omandanud vajalikud baasteadmised ning -oskused loomaks oma ettevõtet ja on koostanud äriplaani. Ühtlasi on õppija omandanud vajalikud baasteadmised ning -oskused loomaks kodulehte WordPressis, e-poodi WooCommerce baasil ja digiturundusplaani mikro- või väikeettevõttele.

Õppe alustamise tingimused:

Arvuti ja interneti kasutamise baasteadmised ja -oskused. Eesti keele oskus vähemalt B1 tasemel.

Õppevahendid:

Koolitaja poolt jaotatavad õppematerjalid paberkandjal või digitaalsel kujul. Soovi korral tagatakse õppijale koolitusklassis kasutamiseks sülearvuti (soovist teada andmine vähemalt kaks tööpäeva enne koolituse algust e-kirjaga aadressile info@ideeturg.ee). Veebikeskkonnas koolitusel osalemiseks võimaldatakse vajadusel õppijal koolitusperioodiks kasutada tasuta täienduskoolitusasutuse sülearvutit (edastame pakiautomaadi või kulleriga; soovist teada andmine vähemalt viis tööpäeva enne koolituse algust e-kirjaga aadressile info@ideeturg.ee). Lisaks kasutatakse interaktiivseid veebikeskkondi õpitu kinnistamiseks.

Asukoha täpsustus

Tartu, Turu 34B (3. korrus, Idee Turg koolitusklass) või Google Meet keskkond. Õppija saab otsustada, kas soovib osaleda klassiruumis toimuval koolitusel või osaleb koolitusel veebikeskkonnas reaalajas Google Meet keskkonna vahendusel. Soovi korral on võimalik eeltoodud variante kombineerida. Tutvu õppekeskkonna tingimustega põhjalikumalt Idee Turg kodulehel („koolitused“ –˃ „õppekeskkond“).

Kellele on koolitus suunatud?

Alustavad ettevõtjad, vähesel määral tegutsenud ettevõtja ning ettevõtlushuvilised, kel on huvi digiturunduse vastu ja alustada ettevõtlusega ning  soov õppida koostama äriplaani. Ühtlasi ka need, kel soov koostada koduleht ja e-pood ning kellel puuduvad nii teadmised kui ka oskused digiturundusplaani koostamise ja WordPressi ning WooCommerce kohta.

Koolituse lõpuks õppija (õpiväljundid):

Moodul 1: Ettevõtlusega alustamise koolitus äriplaani koostamisega

  • kaardistab äriidee;
  • koostab äriplaani.

Moodul 2: Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine

  • koostab digiturundusplaani.

Moodul 3: Kodulehe loomine ja haldamine WordPressis

  • kavandab ja loob kodulehe WordPressis.

Moodul 4: E-poe loomine ja haldamine (WordPress + WooCommerce)

  • kavandab ja loob e-poe WooCommerce baasil.

Koolitusel käsitletakse järgmisi teemasid (õppesisu):

Moodul 1: Ettevõtlusega alustamise koolitus äriplaani koostamisega (mooduli kogumaht 100 akadeemilist tundi, millest 56 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 44 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)

  • ettevõtlikkus ja ettevõtja roll majanduses
  • ettevõtja isikuomadused
  • ettevõtluse olemus ja eesmärk
  • äriidee valem
  • äriidee allikad (sh frantsiis) ja selle analüüs
  • äriideest äriplaanini
  • ettevõtja toetuse taotlemise võimalused (EVAT, EIS, PRIA jt)
  • äriplaani struktuurid ja koostamise põhimõtted (sh millele eriliselt tähelepanu pöörata)
  • äriplaanis esinevad peamised probleemid ning sagedased vead (sh nende ennetamisvõimalused)
  • äriseadustik ja muud olulised õigusaktid (sh TTOS, RPS, TLS, VÕS, IKS jt)
  • ettevõtte juriidilised vormid ja nende erinevused
  • ettevõtte tegevusala (EMTAK koodi valimine)
  • ärinime valik ja seda mõjutavad tegurid
  • juriidiline- ja tegevuskoha aadress
  • ettevõtte loomise etapid (sh registreerimine)
  • toodete ja teenuste kirjeldamine lähtuvalt sihtrühmast, müügiosakaalude leidmine
  • tootmise ja teenindamise põhiprotsess ning tarnimine
  • garantiitingimused
  • erinõuetega tegevusalad (sh litsentsid, majandustegevusteated, tegevusload)
  • kvaliteedi ja kliendirahulolu tagamise võimalused
  • töötervishoiu ja tööohutuse alane korraldus ettevõttes
  • tüüpklientide (era- ja ärikliendid) kirjeldus ja sihtrühma määratlus (sh erakliendi puhul seostamine rahvastikupüramiidiga)
  • SWOT analüüs (tugevused, nõrkused, võimalused, ohud)
  • ärikeskkond (mis mõjutab ettevõtlust, kuid mida ettevõtja ise otseselt mõjutada ei saa) ja PESTLE analüüs
  • riskianalüüs (ohtude ja nõrkuste kaardistamine, nende hindamine ja maandamise/ennetamise võimalused)
  • konkurentsianalüüs (sh otsesed, kaudsed ja potentsiaalsed konkurendid) ja konkurentsieelised
  • arengukavade (sh KOV, ministeeriumid) tõlgendamine ja seostamine äriplaaniga
  • OSKA raportite analüüs ja seostamine äriplaaniga
  • kutsestandardid ja nende vajalikkus ettevõtluses
  • personal ja koostööpartnerid (sh töökuulutus, tööaeg, ametinimetus, tööülesanded)
  • tööõigus (töölepingu, käsunduslepingu ja töövõtulepingu olemus ja erisused, sõlmimine, õigused ja kohustused)
  • tööjõukulude arvestus ja töötajatega seotud maksud ning maksed
  • ettevõtja turundamisvõimalused (sh digiturundus ja traditsiooniline turundus, müügi- ja jaotuskanalid)
  • omahinna arvutamine (sh kulude planeerimine ja amortisatsiooni arvestamine)
  • müügihinna planeerimine ja arvutamine (sh tulude planeerimine)
  • arveldamise võimalused
  • maksunduse alused (sh käibemaks ja käibemaksukohustuslane)
  • raamatupidamise põhialused
  • finantsprognooside koostamine (bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne)
  • ettevõtte tegevuse käivitamise kava
  • äriplaani lisades kajastatavad dokumendid
  • näpunäited äriplaani esitlemiseks ja kaitsmiseks (sh liftikõne)
  • vajalikud infokanalid ja tugistruktuurid ettevõtjale

Moodul 2: Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine (mooduli kogumaht 40 akadeemilist tundi, millest 24 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 16 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)

  • turunduse olemus, vajadus, planeerimine ja eesmärk
  • turundusmeetmestik – 7P
  • sihtgrupi määratlemine („uus“ ja „olemasolev“ klient)
  • tüüpkliendi määratlus (persoona loomine)
  • turu segmenteerimine ja toote positsioneerimine
  • toote ja teenuse väärtuspakkumine (sh tarbija mõjutamine)
  • bränd – selle vajalikkus ja võimalused
  • traditsioonilise turunduse võrdlus digiturundusega
  • digiturunduse olemus, vajadus, planeerimine, digiturunduse rakendamise põhimõtted ja digiturunduse rakendamine turundustegevustes ja võimalused ettevõtjale
  • digiturunduse monitoorimine ja mõõtmine
  • ülevaade kanalitest Facebook, Instagram, X, TikTok, Youtube jt
  • orgaaniline ja mitteorgaaniline sotsiaalmeedia
  • kujundustööriistad (sh Canva)
  • mõjuliidrid (influencer) turunduses
  • meiliturundus ja selleks kasutatavad tarkvarad (sh Smaily)
  • Google Ad’s – reklaam Google otsingumootoris
  • Google Analytics
  • ChatGPT rakendamine turunduses ja prompt’id
  • kampaaniate loomine digiturunduskanalites
  • digiturundusplaan ja selle olemus ja vajadus
  • SEO – kodulehe optimeerimine + cheklist
  • sisuturundus

Moodul 3: Kodulehe loomine ja haldamine WordPressis (mooduli kogumaht 44 akadeemilist tundi, millest 32 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 12 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)

  • miks on vaja kodulehte? Erinevad veebisaidi tüübid, näited erinevate eesmärkidega saitidest ja funktsioonidest.
  • majutusteenus (kuidas leida õige teenusepakkuja)
  • veebiserver
  • domeen ja SSL
  • strateegiline koduleht (soovituslikud eeltööd enne kodulehe loomist)
  • sisuloome põhitõed (kuidas ja millist sisu oma kliendile kodulehel edastada)
  • CMS süsteemid üldiselt
  • WordPress (ajalugu, teemad, kujundusmallid, pluginad, lehed, postitused, üldised sätted)
  • WordPress kodulehe ehitustööriistad
  • kodulehe varundamine (varukoopiate vajalikkus ja nende tegemine)
  • kodulehe elemendid ja konteinerid (varasemalt tuntud nimetustega sektsioonid ja veerud)
  • kodulehe päis ja jalus (logo, menüü, CTA nupp, copyright info)
  • välised allikad kodulehel (pildid, videod, illustratsioonid) ja autoriõigused
  • kodulehe ehitamine ja disainimine
  • SEA ja SEO (enda kodulehe esile toomine Google’is)
  • Google’i tööriistad, sh kodulehe sidumine Google Analytics’ga
  • kontaktvormid
  • GDPR ja küpsiste teavitus
  • võimalikud lisapluginad
  • kuidas iseseisvalt edasi toimetada WordPressiga?

Moodul 4: E-poe loomine ja haldamine (WordPress+WooCommerce) (mooduli kogumaht 28 akadeemilist tundi, millest 16 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 12 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)

  • ülevaade veebimajutusest ja domeenidest
  • turvalisuse põhitõed (HTTPS, SSL-sertifikaat, varukoopiad)
  • WordPress e-poe plugina “WooCommerce” paigaldus ja põhitõed
  • WooCommerce’i detailne seadistus
  • maksude (käibemaks) seadistus
  • e-poe toodete tüübid ja nende sisestus (sh lihtne toode, varieeruv toode, rühmitatud toode, virtuaalne ja allalaetav toode, väline või partneri toode)
  • e-poe infolehed (sh müügitingimused, privaatsuspoliitika, KKK jms)
  • e-poe tarneviisid ja maksemeetodid (arve alusel, pangalingid, isiklik tarne, pakiautomaadid, kullerid)
  • e-poe tellimuste haldamine
  • e-poe sooduskoodide haldamine
  • e-poe arveldussüsteem ja arvete haldamine
  • e-poe ehitamis- ja kujundamisviisid (WooCommerce’i e-poe lühikoodid, e-poe ülesehituse sätted)
  • e-poe lisavõimalused (kasulikud pluginad)

Täpsustav info

Juhime tähelepanu, et õppekava „Ettevõtlusega alustamise koolitus koos äriplaani, digiturundusplaani ning kodulehe ja e-poe loomisega” on loodud nelja õppekava (E-poe loomine ja haldamine (WordPress+WooCommerce); Kodulehe loomine ja haldamine WordPressis; Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine; Ettevõtlusega alustamise koolitus äriplaani koostamisega) põhjal. Kui olete huvitatud ainult ühest, kahest või kolmest moodulist, on võimalik registreeruda konkreetsetele koolitustele. Eraldiseisvad õppekavad on välja toodud täienduskoolitusasutuse Idee Turg OÜ kodulehel („koolitused“ -> „õppekavad“). Koolitustele on võimalik registreeruda täienduskoolitusasutuse Idee Turg OÜ kodulehel („koolitused“ -> „koolituskalender“).

Koolitusele registreerimine

Väli täidetakse automaatselt.
Asukoha valik on kohustuslik.
Koolituse alguskuupäeva valik on kohustuslik.
Näiteks arve saaja ja tasuja (eraisik, ettevõte, Eesti Töötukassa vms).
Tingimustega nõustumine on kohustuslik.
Asukoht
Tartu, Turu 34B / Veebikoolitus reaalajas
Kestus

212 akadeemilist tundi, millest 128 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 84 akadeemilist tundi iseseisvat tööd

Koolituste alguskuupäevad

17.06, 26.06, 10.07, 18.07, 30.07, 11.08, 21.08, 11.09, 18.09, 03.10, 08.10

Toimumisaeg

Kell 10:00 - 17:00

Õppetasu

2499 € (2048.36 € + käibemaks) (Klassikoolitus: sisaldab koolitust, õppematerjale, kohvipause, tunnistust või tõendit. Veebikoolitus: sisaldab koolitust, õppematerjale, tehnilist tuge ja veebikoolituse keskkonna kasutamise juhendit, tunnistust või tõendit.)

Koolituskeskus Idee Turg on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner.

Võta ühendust