Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine ning tehisintellekti (AI) praktiline rakendamine ettevõtluses

Lühitutvustus

Koolituse lõpuks on õppija omandanud vajalikud baasteadmised ning -oskused kasutamaks mikro- ja väikeettevõtluses tehisintellekti (AI) erinevaid tööriistu, mis aitavad lihtsustada igapäeva kontoritööd (nt turundustegevused, sotsiaalmeedia sisu loomine, e-kirjade koostamine ning nendele vastamine, juhendite, videote ja esitluste loomine jne). Ühtlasi on õppija omandanud vajalikud baasteadmised ning -oskused koostamaks digiturundusplaani mikro- või väikeettevõttele.

Õppe alustamise tingimused:

Arvuti ja interneti kasutamise baasteadmised ja -oskused. Eesti keele oskus vähemalt B1 tasemel.

Õppevahendid:

Koolitaja poolt jaotatavad õppematerjalid paberkandjal või digitaalsel kujul. Soovi korral tagatakse õppijale koolitusklassis kasutamiseks sülearvuti (soovist teada andmine vähemalt kaks tööpäeva enne koolituse algust e-kirjaga aadressile info@ideeturg.ee). Veebikeskkonnas koolitusel osalemiseks võimaldatakse vajadusel õppijal koolitusperioodiks kasutada tasuta täienduskoolitusasutuse sülearvutit (edastame pakiautomaadi või kulleriga; soovist teada andmine vähemalt viis tööpäeva enne koolituse algust e-kirjaga aadressile info@ideeturg.ee). Lisaks kasutatakse interaktiivseid veebikeskkondi õpitu kinnistamiseks. Õppijal peab olema võimalik kasutada koolitusel isiklikku nutitelefoni.

Asukoha täpsustus

Tartu, Turu 34B (3. korrus, Idee Turg koolitusklass) või Google Meet keskkond. Õppija saab otsustada, kas soovib osaleda klassiruumis toimuval koolitusel või osaleb koolitusel veebikeskkonnas reaalajas Google Meet keskkonna vahendusel. Soovi korral on võimalik eeltoodud variante kombineerida. Tutvu õppekeskkonna tingimustega põhjalikumalt Idee Turg kodulehel („koolitused“ –˃ „õppekeskkond“).

Kellele on koolitus suunatud?

Alustavad ettevõtjad, turundushuvilised ja kontoritöötajad, kellel puuduvad teadmised ning oskused tehisintellekti (AI) kasutamisest. Ühtlasi ka need, kel on huvi digiturunduse vastu ning kellel puuduvad nii teadmised kui ka oskused digiturundusplaani koostamise kohta.

Koolituse lõpuks õppija (õpiväljundid):

Moodul 1: Tehisintellekti (AI) praktiline rakendamine ettevõtluses

  • koostab praktilistest ülesannetest koosneva e-portfoolio.

Moodul 2: Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine

  • koostab digiturundusplaani.

Koolitusel käsitletakse järgmisi teemasid (õppesisu):

Moodul 1: Tehisintellekti (AI) praktiline rakendamine ettevõtluses (mooduli kogumaht 44 akadeemilist tundi, millest 32 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 12 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)

  • tehisintellekti olemus ja vajadus (sh tehisintellekt, masinõpe, generatiivne AI, keelemudelid, deep learning)
  • valdkonna terminid ja sõnavara
  • tehisintellekti kasutusvaldkonnad (kus täna tehisintellekti kasutatakse)
  • tehisintellektiga seotud seadusandlus, eetika ja kohtujuhtumid (sh EL AI Act, riskianalüüs)
  • tehisintellekti turvaline kasutamine ettevõttes ja vajalik dokumentatsioon
  • erinevate tehisintellekti tööriistade võrdlus ja kasutusvaldkonnad: eelised ja piirangud (tasuta ja tasuliste versioonide erisused)
  • tehisintellektile juhiste andmine ehk promptimine
  • tehisintellekti tööriist ChatGPT
    • seadistamine
    • isikupärastamine
    • versioonid kasutamine
    • lõuendi kasutamine
    • põhjalik uuring
    • AI-assistentide kasutamine ja loomise põhimõtted (GPT-d)
    • projektid
    • task-ide ehk ülesannete andmine
    • mälu funktsioon ja selle haldamine
    • Google Drive tööriistadega ühendamine
  • tehisintellekti tööriist Gemini
    • ühendumine erinevate Google rakendustega
    • Canvas’e kasutamine ja dokumentide loomine
  • tehisintellekti tööriist Copilot
    • seadistamine
    • MS365 tööriistadega seotus
    • agentide hankimine ja loomine
  • tehisintellekti tööriista pluginad Google Chrome’s
  • tehisintellekti tööriist Perplexity
    • seadistamine
    • ühendus teiste AI mudelitega
    • faktipõhine uurimine, allikatele viitamine
  • tehisintellekt kui otsingumootor (ja kuidas see muudab kodulehtede ülesehitust ning SEO-d)
  • tehisintellekti rakendamine turunduses, AI-influencer’id
  • tehisintellekti tööriist HeyGen (avataride loomine piltidele ja videos)
  • tehisintellekti abil sotsiaalmeedia sisu loomine (sh Canva AI võimalused)
  • tehisintellekti võimalused pilditöötluses ja piltide loomises
  • tehisintellekti võimalused video ja heli loomisel (Sora, Synthesia, Suno, ElevenLabs)
  • tehisintellekti tööriistad esitlusteks, dokumentide loomiseks (Gamma, BeautifulAI)
  • tehisintellekti tööriist Napkin AI (mõistete visuaalne seostamine ja ideepõhine joonistamine)
  • tehisintellekti kasutamine ajaplaneerimises ja meeskonnatöös
  • tehisintellekti kasutamine koosolekutel ja kliendikõnedes – transkriptsioon (Otter, Clari, Tekstiks.ee)
  • tehisintellekti kasutamine andmeanalüüsis (Claude)
  • automatiseerimise olemus ja selle võimalused (Zapier, Make)
  • ülevaade, kuidas olla kursis tehisintellekti maailma muudatustega
    • paindlik tööriistade kasutamine ja raha kokkuhoid (freemium mõiste)
    • võimalused AI-tööriistadega kursis olemiseks

Moodul 2: Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine (mooduli kogumaht 40 akadeemilist tundi, millest 24 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 16 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)

  • turunduse olemus, vajadus, planeerimine ja eesmärk
  • turundusmeetmestik – 7P
  • sihtgrupi määratlemine („uus“ ja „olemasolev“ klient)
  • tüüpkliendi määratlus (persoona loomine)
  • turu segmenteerimine ja toote positsioneerimine
  • toote ja teenuse väärtuspakkumine (sh tarbija mõjutamine)
  • bränd – selle vajalikkus ja võimalused
  • traditsioonilise turunduse võrdlus digiturundusega
  • digiturunduse olemus, vajadus, planeerimine, digiturunduse rakendamise põhimõtted ja digiturunduse rakendamine turundustegevustes ja võimalused ettevõtjale
  • digiturunduse monitoorimine ja mõõtmine
  • ülevaade kanalitest Facebook, Instagram, X, TikTok, Youtube jt
  • orgaaniline ja mitteorgaaniline sotsiaalmeedia
  • kujundustööriistad (sh Canva)
  • mõjuliidrid (influencer) turunduses
  • meiliturundus ja selleks kasutatavad tarkvarad (sh Smaily)
  • Google Ad’s – reklaam Google otsingumootoris
  • Google Analytics
  • ChatGPT rakendamine turunduses ja prompt’id
  • kampaaniate loomine digiturunduskanalites
  • digiturundusplaan ja selle olemus ja vajadus
  • SEO – kodulehe optimeerimine + cheklist
  • sisuturundus

Täpsustav info

Juhime tähelepanu, et õppekava „Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine ning tehisintellekti (AI) praktiline rakendamine ettevõtluses ” on loodud kahe õppekava (Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine; Tehisintellekti (AI) praktiline rakendamine ettevõtluses) põhjal. Kui olete huvitatud ainult ühest moodulist, on võimalik registreeruda konkreetsetele koolitustele. Eraldiseisvad õppekavad on välja toodud täienduskoolitusasutuse Idee Turg OÜ kodulehel („koolitused“ -> „õppekavad“). Koolitustele on võimalik registreeruda täienduskoolitusasutuse Idee Turg OÜ kodulehel („koolitused“ -> „koolituskalender“).

Koolitusele registreerimine

Väli täidetakse automaatselt.
Asukoha valik on kohustuslik.
Koolituse alguskuupäeva valik on kohustuslik.
Näiteks arve saaja ja tasuja (eraisik, ettevõte, Eesti Töötukassa vms).
Tingimustega nõustumine on kohustuslik.
Asukoht
Tartu, Turu 34B / Veebikoolitus reaalajas
Kestus

84 akadeemilist tundi, millest 56 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 28 akadeemilist tundi iseseisvat tööd

Koolituste alguskuupäevad

01.08, 11.08, 08.10

Toimumisaeg

Kell 10:00 - 17:00

Õppetasu

1309 € (1072.95 € + käibemaks) (Klassikoolitus: sisaldab koolitust, õppematerjale, kohvipause, tunnistust või tõendit. Veebikoolitus: sisaldab koolitust, õppematerjale, tehnilist tuge ja veebikoolituse keskkonna kasutamise juhendit, tunnistust või tõendit.)

Koolituskeskus Idee Turg on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner.

Võta ühendust