Äriplaani, digiturundusplaani ja raamatupidamise ABC koolitus

Lühitutvustus

Koolituse lõpuks on õppija omandanud vajalikud baasteadmised ning -oskused loomaks oma ettevõtet, koostanud äriplaani ja digiturundusplaani mikro- või väikeettevõttele. Lisaks eeltoodule on eesmärgiks anda õppijale vajalikud baasteadmised ning -oskused korraldada mikro- ja väikeettevõtte raamatupidamist.

Õppe alustamise tingimused:

Arvuti ja interneti kasutamise baasteadmised ja -oskused. Eesti keele oskus vähemalt B1 tasemel.

Õppevahendid:

Koolitaja poolt jaotatavad õppematerjalid paberkandjal või digitaalsel kujul. Soovi korral tagatakse õppijale koolitusklassis kasutamiseks sülearvuti (soovist teada andmine vähemalt kaks tööpäeva enne koolituse algust e-kirjaga aadressile info@ideeturg.ee). Veebikeskkonnas koolitusel osalemiseks võimaldatakse vajadusel õppijal koolitusperioodiks kasutada tasuta täienduskoolitusasutuse sülearvutit (edastame pakiautomaadi või kulleriga; soovist teada andmine vähemalt viis tööpäeva enne koolituse algust e-kirjaga aadressile info@ideeturg.ee). Lisaks kasutatakse interaktiivseid veebikeskkondi õpitu kinnistamiseks.

Asukoha täpsustus

Tartu, Turu 34B (3. korrus, Idee Turg koolitusklass) või Google Meet keskkond. Õppija saab otsustada, kas soovib osaleda klassiruumis toimuval koolitusel või osaleb koolitusel veebikeskkonnas reaalajas Google Meet keskkonna vahendusel. Soovi korral on võimalik eeltoodud variante kombineerida. Tutvu õppekeskkonna tingimustega põhjalikumalt Idee Turg kodulehel („koolitused“ –˃ „õppekeskkond“).

Kellele on koolitus suunatud?

Alustavad ja vähesel määral tegutsenud ettevõtjad ning ettevõtlushuvilised, kel on huvi alustada ettevõtlusega ning  soov õppida koostama äriplaani ja huvi digiturunduse vastu, tundma õppida raamatupidamise põhitõdesid ja korraldada (oma) mikro- või väikeettevõtte raamatupidamist ise ning kellel puuduvad teadmised ja oskused digiturundusplaani koostamise kohta.

Koolituse lõpuks õppija (õpiväljundid):

Moodul 1: Ettevõtlusega alustamise koolitus äriplaani koostamisega

  • kaardistab äriidee;
  • koostab äriplaani.

Moodul 2: Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine

  • koostab digiturundusplaani.

Moodul 3: Raamatupidamise ABC alustavale ettevõtjale

  • kirjendab ja dokumenteerib lihtsamaid, igapäevase rutiinse äritegevuse käigus toimunud majandussündmusi;
  • koostab lühendatud raamatupidamise aastaaruandeid, võttes aluseks Eesti finantsaruandluse standardi;
  • oskab arvestada maksud ja maksed vastavalt kehtivatele seadustele.

Koolitusel käsitletakse järgmisi teemasid (õppesisu):

Moodul 1: Ettevõtlusega alustamise koolitus äriplaani koostamisega (mooduli kogumaht 100 akadeemilist tundi, millest 56 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 44 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)

  • ettevõtlikkus ja ettevõtja roll majanduses
  • ettevõtja isikuomadused
  • ettevõtluse olemus ja eesmärk
  • äriidee valem
  • äriidee allikad (sh frantsiis) ja selle analüüs
  • äriideest äriplaanini
  • ettevõtja toetuse taotlemise võimalused (EVAT, EIS, PRIA jt)
  • äriplaani struktuurid ja koostamise põhimõtted (sh millele eriliselt tähelepanu pöörata)
  • äriplaanis esinevad peamised probleemid ning sagedased vead (sh nende ennetamisvõimalused)
  • äriseadustik ja muud olulised õigusaktid (sh TTOS, RPS, TLS, VÕS, IKS jt)
  • ettevõtte juriidilised vormid ja nende erinevused
  • ettevõtte tegevusala (EMTAK koodi valimine)
  • ärinime valik ja seda mõjutavad tegurid
  • juriidiline- ja tegevuskoha aadress
  • ettevõtte loomise etapid (sh registreerimine)
  • toodete ja teenuste kirjeldamine lähtuvalt sihtrühmast, müügiosakaalude leidmine
  • tootmise ja teenindamise põhiprotsess ning tarnimine
  • garantiitingimused
  • erinõuetega tegevusalad (sh litsentsid, majandustegevusteated, tegevusload)
  • kvaliteedi ja kliendirahulolu tagamise võimalused
  • töötervishoiu ja tööohutuse alane korraldus ettevõttes
  • tüüpklientide (era- ja ärikliendid) kirjeldus ja sihtrühma määratlus (sh erakliendi puhul seostamine rahvastikupüramiidiga)
  • SWOT analüüs (tugevused, nõrkused, võimalused, ohud)
  • ärikeskkond (mis mõjutab ettevõtlust, kuid mida ettevõtja ise otseselt mõjutada ei saa) ja PESTLE analüüs
  • riskianalüüs (ohtude ja nõrkuste kaardistamine, nende hindamine ja maandamise/ennetamise võimalused)
  • konkurentsianalüüs (sh otsesed, kaudsed ja potentsiaalsed konkurendid) ja konkurentsieelised
  • arengukavade (sh KOV, ministeeriumid) tõlgendamine ja seostamine äriplaaniga
  • OSKA raportite analüüs ja seostamine äriplaaniga
  • kutsestandardid ja nende vajalikkus ettevõtluses
  • personal ja koostööpartnerid (sh töökuulutus, tööaeg, ametinimetus, tööülesanded)
  • tööõigus (töölepingu, käsunduslepingu ja töövõtulepingu olemus ja erisused, sõlmimine, õigused ja kohustused)
  • tööjõukulude arvestus ja töötajatega seotud maksud ning maksed
  • ettevõtja turundamisvõimalused (sh digiturundus ja traditsiooniline turundus, müügi- ja jaotuskanalid)
  • omahinna arvutamine (sh kulude planeerimine ja amortisatsiooni arvestamine)
  • müügihinna planeerimine ja arvutamine (sh tulude planeerimine)
  • arveldamise võimalused
  • maksunduse alused (sh käibemaks ja käibemaksukohustuslane)
  • raamatupidamise põhialused
  • finantsprognooside koostamine (bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne)
  • ettevõtte tegevuse käivitamise kava
  • äriplaani lisades kajastatavad dokumendid
  • näpunäited äriplaani esitlemiseks ja kaitsmiseks (sh liftikõne)
  • vajalikud infokanalid ja tugistruktuurid ettevõtjale

Moodul 2: Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine (mooduli kogumaht 40 akadeemilist tundi, millest 24 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 16 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)

  • turunduse olemus, vajadus, planeerimine ja eesmärk
  • turundusmeetmestik – 7P
  • sihtgrupi määratlemine („uus“ ja „olemasolev“ klient)
  • tüüpkliendi määratlus (persoona loomine)
  • turu segmenteerimine ja toote positsioneerimine
  • toote ja teenuse väärtuspakkumine (sh tarbija mõjutamine)
  • bränd – selle vajalikkus ja võimalused
  • traditsioonilise turunduse võrdlus digiturundusega
  • digiturunduse olemus, vajadus, planeerimine, digiturunduse rakendamise põhimõtted ja digiturunduse rakendamine turundustegevustes ja võimalused ettevõtjale
  • digiturunduse monitoorimine ja mõõtmine
  • ülevaade kanalitest Facebook, Instagram, X, TikTok, Youtube jt
  • orgaaniline ja mitteorgaaniline sotsiaalmeedia
  • kujundustööriistad (sh Canva)
  • mõjuliidrid (influencer) turunduses
  • meiliturundus ja selleks kasutatavad tarkvarad (sh Smaily)
  • Google Ad’s – reklaam Google otsingumootoris
  • Google Analytics
  • ChatGPT rakendamine turunduses ja prompt’id
  • kampaaniate loomine digiturunduskanalites
  • digiturundusplaan ja selle olemus ja vajadus
  • SEO – kodulehe optimeerimine + cheklist
  • sisuturundus

Moodul 3: Raamatupidamise ABC alustavale ettevõtjale (mooduli kogumaht 52 akadeemilist tundi, millest 32 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)

  • raamatupidamise seadus ja Eesti finantsaruandluse standard (EFS)
  • raamatupidamise korraldamine, ülesanded, alusprintsiibid
  • algdokumendid ja nõuded nendele
  • e-arvete mõiste ja nende edastamise ja vastuvõtmise võimalused
  • majandustehingud ja nende muudatuste mõju finantselementidele
  • kontod ja kontoplaan
  • kahekordne kirjendamine ja lausendite koostamine
  • varade, kohustiste ja omakapitali arvestus
  • kulude ja tulude arvestus
  • töötasu arvestamine
  • baasteadmised maksundusest ning maksundust reguleerivad õigusaktid
  • majandusaasta aruanne, tegevusaruanne, raamatupidamise aastaaruanne (bilansi, kasumiaruande, lisade koostamine)
  • raamatupidamise sise-eeskirja olemus ja koostamise põhimõtted
  • raamatupidamisprogrammide tutvustus

Täpsustav info

Juhime tähelepanu, et õppekava „Äriplaani, digiturundusplaani ja raamatupidamise ABC koolitus” on loodud kolme õppekava (Ettevõtlusega alustamise koolitus äriplaani koostamisega; Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine; Raamatupidamise ABC alustavale ettevõtjale) põhjal. Kui olete huvitatud ainult ühest või kahest moodulist, on võimalik registreeruda konkreetsetele koolitustele. Eraldiseisvad õppekavad on välja toodud täienduskoolitusasutuse Idee Turg OÜ kodulehel („koolitused“ -> „õppekavad“). Koolitustele on võimalik registreeruda täienduskoolitusasutuse Idee Turg OÜ kodulehel („koolitused“ -> „koolituskalender“).

Koolitusele registreerimine

Väli täidetakse automaatselt.
Asukoha valik on kohustuslik.
Koolituse alguskuupäeva valik on kohustuslik.
Näiteks arve saaja ja tasuja (eraisik, ettevõte, Eesti Töötukassa vms).
Tingimustega nõustumine on kohustuslik.
Asukoht
Tartu, Turu 34B / Veebikoolitus reaalajas
Kestus

192 akadeemilist tundi, millest 112 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 80 akadeemilist tundi iseseisvat tööd

Koolituste alguskuupäevad

17.06, 26.06, 08.07, 10.07, 30.07, 11.08, 21.08, 11.09, 16.09, 03.10, 08.10

Toimumisaeg

Kell 10:00 - 17:00

Õppetasu

2389 € (1958.20 € + käibemaks) (Klassikoolitus: sisaldab koolitust, õppematerjale, kohvipause, tunnistust või tõendit. Veebikoolitus: sisaldab koolitust, õppematerjale, tehnilist tuge ja veebikoolituse keskkonna kasutamise juhendit, tunnistust või tõendit.)

Koolituskeskus Idee Turg on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner.

Võta ühendust