Moodul 1: Ettevõtlusega alustamise koolitus äriplaani koostamisega (mooduli kogumaht 100 akadeemilist tundi, millest 56 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 44 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)
- ettevõtlikkus ja ettevõtja roll majanduses
- ettevõtja isikuomadused
- ettevõtluse olemus ja eesmärk
- äriidee valem
- äriidee allikad (sh frantsiis) ja selle analüüs
- äriideest äriplaanini
- ettevõtja toetuse taotlemise võimalused (EVAT, RTK, EAS, PRIA jt)
- äriplaani struktuurid ja koostamise põhimõtted (sh millele eriliselt tähelepanu pöörata)
- äriplaanis esinevad peamised probleemid ning sagedased vead (sh nende ennetamisvõimalused)
- äriseadustik ja muud olulised õigusaktid (sh TTOS, RPS, TLS, VÕS, IKS jt)
- ettevõtte juriidilised vormid ja nende erinevused
- ettevõtte tegevusala (EMTAK koodi valimine)
- ärinime valik ja seda mõjutavad tegurid
- juriidiline- ja tegevuskoha aadress
- ettevõtte loomise etapid (sh registreerimine)
- toodete ja teenuste kirjeldamine lähtuvalt sihtrühmast, müügiosakaalude leidmine
- tootmise ja teenindamise põhiprotsess ning tarnimine
- garantiitingimused
- erinõuetega tegevusalad (sh litsentsid, majandustegevusteated, tegevusload)
- kvaliteedi ja kliendirahulolu tagamise võimalused
- töötervishoiu ja tööohutuse alane korraldus ettevõttes
- tüüpklientide (era- ja ärikliendid) kirjeldus ja sihtrühma määratlus (sh erakliendi puhul seostamine rahvastikupüramiidiga)
- SWOT analüüs (tugevused, nõrkused, võimalused, ohud)
- ärikeskkond (mis mõjutab ettevõtlust, kuid mida ettevõtja ise otseselt mõjutada ei saa)
- riskianalüüs (ohtude ja nõrkuste kaardistamine, nende hindamine ja maandamise/ennetamise võimalused)
- konkurentsianalüüs (sh otsesed, kaudsed ja potentsiaalsed konkurendid) ja konkurentsieelised
- arengukavade (sh KOV, ministeeriumid) tõlgendamine ja seostamine äriplaaniga
- OSKA raportite analüüs ja seostamine äriplaaniga
- kutsestandardid ja nende vajalikkus ettevõtluses
- personal ja koostööpartnerid (sh töökuulutus, tööaeg, ametinimetus, tööülesanded)
- tööõigus (töölepingu, käsunduslepingu ja töövõtulepingu olemus ja erisused, sõlmimine, õigused ja kohustused)
- tööjõukulude arvestus ja töötajatega seotud maksud ning maksed
- alustava ettevõtja turundamisvõimalused (sh digiturundus ja traditsiooniline turundus)
- omahinna arvutamine (sh kulude planeerimine ja amortisatsiooni arvestamine)
- müügihinna planeerimine ja arvutamine
- arveldamise võimalused
- käibemaks ja käibemaksukohustuslane
- raamatupidamise põhialused
- finantsprognooside koostamine (bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne)
- ettevõtte tegevuse käivitamise kava
- äriplaani lisades kajastatavad dokumendid
- näpunäited äriplaani esitlemiseks ja kaitsmiseks (sh liftikõne)
- vajalikud infokanalid ja tugistruktuurid ettevõtjale
Moodul 2: Praktilise turunduse alused (turunduse ABC) (mooduli kogumaht 36 akadeemilist tundi, millest 24 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 12 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)
- turunduse olemus, vajadus, planeerimine ja eesmärk
- sihtgrupi määratlemine („uus“ ja „olemasolev“ klient)
- turu segmenteerimine ja toote positsioneerimine
- toote ja teenuse väärtuspakkumine (sh tarbija mõjutamine)
- brändi juhtimine (sh missioon, visioon ja slogan)
- traditsiooniline turundus (kanalid ja võimalused)
- digiturundus (sh Facebook, Instagram, Twitter, Youtube jt)
- kujundustööriistad (sh Canva)
- eneseväljendusoskus (pitching)
- mõjuliidrid turunduses
- meiliturundus ja selleks kasutatavad tarkvarad
- Google Ad’s – reklaam Google otsingumootoris
- Google Analytics
- kampaaniate loomine
- turundusplaan ja selle olemus ja vajadus
Moodul 3: Kujunduste ja trükiste loomine Canvas (mooduli kogumaht 8 akadeemilist tundi, millest 8 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ning iseseisev töö õppekavas puudub)
- ülevaade Canva keskkonnast
- näited erinevatest kujundustest – teiste vigadest ja õnnestumistest õppimine
- fotomaterjali importimine
- loodud projektide salvestamine, printimiseks alla laadimine
- erinevate pildiformaatide kasutamine ja kujundamine (nt Facebook, Instagram, story)
- brändivärvide lisamine ja kasutamine
- presentatsiooni kujundus
- Canva erinevad tööriistad – raamid, teksti paigutamine, kirjastiili valik, kujundid, fotod, taustad jms
- animatsiooni ja video võimalused Canvas
- olemasolevate kujunduste kasutamine ja kujunduse ise loomise võimalused
Moodul 4: Praktiline Instagrami koolitus – kuidas edukalt turundada Instagrami platvormil? (mooduli kogumaht 8 akadeemilist tundi, millest 8 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ning iseseisev töö õppekavas puudub)
- ülevaade Instagrami keskkonnast
- Instagrami eesmärk ja ajalugu – mis see on ja mis võimalusi pakub?
- konto loomine Instagramis – mis on erinevused eraisiku ja ettevõtte kontode loomisel?
- Instagrami sihtrühm – kellele ja kuidas suunata sisu Instagramis?
- postituste sisu Instagramis – kuidas leida postituste ideid ning teha edukaid kampaaniaid?
- reels Instagramis – mis see on ning kuidas seda teha?
- Instagrami erinevad tööriistad – teksti pikkus ja paigutamine, muusika valik, filtrite kasutamine, kirjastiili valik jms
- Instagrami story kujundamine ja loomine – kuidas filmida, monteerida ja postitada? Mis rakendusi kasutada lühivideote monteerimiseks, et neid lisada storysse?
- kuidas lisada storysse küsimusi ja kaasata jälgijaskonda?
- kuidas lisada storysse viidet kodulehele/veebilingile?
- mida pidada silmas nii sisuliselt kui tehniliselt piltide ja videote postitamisel Instagramis? Kuidas ja mis programmis töödelda pilte enne postitamist?
- mis on Instagram story highlights ja kuidas muuta kaanepilti nii, et see ühilduks brändivärvidega?
- millised on head näited hästi hallatud kontodest Instagramis?
- kuidas kaasata mõjuisikuid Instagramis?
- millised on variandid, et mõõta Instagramis tegevuste tulemuslikkust?
- kuidas luua CTA-sid? (Call to Action)
Moodul 5: Praktiline Facebooki koolitus – kuidas edukalt turundada Facebooki platvormil? (mooduli kogumaht 8 akadeemilist tundi, millest 8 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ning iseseisev töö õppekavas puudub)
- ülevaade Facebooki keskkonnast
- Facebooki eesmärk ja ajalugu – mis see on ja mis võimalusi pakub?
- konto loomine Facebookis – kuidas teha ettevõttele oma leht?
- Facebooki sihtrühm – kellele ja kuidas suunata sisu Facebookis?
- postituste sisu Facebookis – kuidas leida postituste ideid ning teha edukaid kampaaniaid?
- Facebook story erinevad tööriistad – teksti pikkus ja paigutamine, muusika valik, filtrite kasutamine, kirjastiili valik.
- kuidas filmida, monteerida ja postitada? Mis rakendusi kasutada lühivideote postitamiseks storysse?
- mida pidada silmas nii sisuliselt kui tehniliselt piltide ja videote postitamisel Facebookis? Mis mõõdud on tavapostitusel ja storyl? Kuidas ja mis programmis töödelda pilte enne postitamist?
- millised on head näited hästi hallatud kontodest Facebookis?
- millised on variandid, et mõõta Facebookis tegevuste tulemuslikkust?
- kuidas luua CTA-sid? (Call to Action)
- kuidas kirjutada postitusele kaasahaarav tekst, et klient selle päriselt ka lõpuni loeks? Millal ja milliseid emotikone kasutada?
- mis on tasulised reklaamid ja kuidas neid kasutada? Kuidas mõõta tulemusi?